first days - Reisverslag uit Bangkok, Thailand van Roosje Driest - WaarBenJij.nu first days - Reisverslag uit Bangkok, Thailand van Roosje Driest - WaarBenJij.nu

first days

Blijf op de hoogte en volg Roosje

05 Februari 2014 | Thailand, Bangkok

Gister en vandaag 2 zwaaaare maar leuke dagen achter de rug.
Gister ging ik met Indika (sri lanka) de stad verkennen. Eerst gingen we met de boot over de Mekong, wat heel leuk was omdat je zo de stad goed kon zien. Daarna hebben we heel veel rondgelopen, naar een tempel geweest en lekker gegegeten in China Town. Het was leuk om met Indika naar de tempel te gaan aangezien hij ook een boedhist is.
We hebben hier hele goede gesprekken over gehad en ik kon hem alles vragen. Het leuke vind ik aan boedhisme dat in principe alles mag. Drank, roken, seks (voor het huwelijk) is allemaal prima, als je het maar met mate doet (seems legit). En voor seks geldt: Als je de ander geen pijn doet is het gewoon prima. Maar hoewel het boedhisme het leven omarmt, zien ze je tijd op de aarde toch als een suffering, en dat vind ik toch weer 'jammer'. Alles gaat om het hiernamaals. (je ziel neemt na de je dood steeds een andere vorm aan; kan weer als mens terugkomen maar ook als steen) maar uiteindelijk zal je de Verlossing bereiken en dan ben je voor altijd vrij. (stukje godsdient door RW van Driest.. Stroet will be so proud).

Toen ik 's avonds terug in mijn hostelkamer kwam, was daar een australisch meisje die ook alleen reist. Samen zijn we toen gaan zoeken naar iets om te eten en het was heerlukkk. (ik wilde de naam van het gerecht opschrijven maar ben het alweer vergeten....)
Daarna wilde ik nog ergens heen eigenlijk maar was uiteindelijk zo moe door de vlucht en de hele dag dat ik ben gaan slapen.

Vanochtend ben ik alleen op pad gegaan. het verkeer in bangkok is echt een gekkenhuis. Vanochtend heb ik als ontwetend schaap letterlijk, zonder overdrijven, 10 (!!) minuten gewacht om ergens over te steken. Blijkbaar moet je dus gewoon gaan lopen en maar hopen dat ze wat afremmen. Maargoed, elke keer als ik oversteek, vrees ik voor mn leven.

Heb random beetje rondgewandeld en 2x een scootertaxi genomen. Dit is nogal een ervaring want de scooters gaan echt OVERAL doorheen en tussendoor en 1cm langs bussen en random op stoepen dus soms was het een beetje eng. Maar ik, ''als ervaren scooterrijder', voelde me opzich wel veilig. Op een gegeven moment kwam ik per ongeluk terrecht in het gebied waar de 'protesten' plaatsvinden. Maar veel heb ik er niet van gemerkt. Je moet het je voorstellen als een hele lange straat waar gewoon de markt staat, en dan heeeel veel tentjes, een beetje als een occupy-kamp. Ook verkopen de marktstalletjes shirtjes met SHUTDOWN BANGKOK, RESTART THAILAND. Er staat er een heel groot podium waar toespraken gehouden worden en er loopt wat bewaking rond.Ik ben er beetje snel doorheengelopen maar de sfeer was zeker niet dreigend ofzo..

Het leuke vind ik dat Bangkok zo groot is en zo'n chaos. Als je in de bus zit, stopt ie random als mensen hem aanhouden en je moet binnen 1 sec instappen anders rijdt ie al weg. Scooters en tuktuks racen overal tussendoor met kilo's bagage achterop of met zn 3en op 1 scooter. En de mensen zijn zo lief! Als je iets vraagt, en ze weten het niet echt, vragen ze zelf weer opnieuw iemand op straat om je te helpen. En ze leggen het net zo lang uit totdat je het snapt.
Na echt 5 uur achter elkaar hebben gelopen, zag ik ineens Thai Massage.
Heb echtde meest ULTIEME voetmassage gekregen van 1 uur lang. (arme vrouw.. je moet je voorstellen: ik kom binnen met zweetvoeten to the maxxx, helemaal zwart omdat ik slippers aanhad EN nu aan een blaar)

Ga zo even douchennn en dan ergens eten xx


  • 05 Februari 2014 - 12:53

    Sterre:

    Rooosie wat een geweldig verhaal! Wat een heeerlijke tijd NU AL! genieeet!!! kan nu al niet wachten op al je verhalen al je terug komt...:) xxxxx

  • 05 Februari 2014 - 19:16

    Monique:

    That's my girl, hilarisch. En schrijven kun je....Vooral de voetmassage...ik neem aan dat ze je voeten eerst gewassen heeft.

    Hoe gaat het met je huid schat? En dit wordt je 2e nacht: heb je al plannen om door te reizen?

    Liefs,
    mama X

  • 09 Februari 2014 - 20:47

    Til:

    Roooooser klinkt weer geweldig mop :) HAHAHAHA de ARME ziel die jouw o-zo karakteristieke doorleefde voetjes (om niet te spreken van tenen..) heeft mogen masseren. Love youuu xx

  • 17 Februari 2014 - 16:25

    Nicole Banting:

    Heey roosje leuk hoor ,lees je verhaaltjes ook mee .Justin gaat ook lekker Had allleen in de buurt een vulkaan uitbarsting Hij wou de prambanan bezichtigen maar was dich door al het as zelfs 400 km verder hadden ze er last van .xx

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Thailand, Bangkok

Mijn eerste reis

Recente Reisverslagen:

27 Maart 2014

Indonesie!

08 Maart 2014

Chiang mai tour

26 Februari 2014

Koh sok & ko phayam

18 Februari 2014

Koh phangan

11 Februari 2014

Koh Tao
Roosje

Actief sinds 10 Jan. 2014
Verslag gelezen: 457
Totaal aantal bezoekers 5189

Voorgaande reizen:

10 Januari 2014 - 31 December 2014

Mijn eerste reis

Landen bezocht: